Social Media Marketing

Social Media Marketing

Deze cursus wordt beoordeeld met een 8.9

Prijs: €1.607,50

Gratis brochure aanvragen
Opleidingen worden aangeboden in samenwerking met Springest

Je krijgt inzicht in alle platformen en in hoe je jouw zakelijke doelgroep beter en effectiever kunt bereiken met social media.

Ben je op zoek naar effectievere manieren om social media zakelijk in te zetten zodat die bijdragen aan de organisatiedoelstellingen? In deze training krijg je inzicht in de mogelijkheden van diverse socialmedia-platformen zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn en hoe je je organisatie en jezelf daarop professioneel presenteert. Tijdens de training leer je hoe je je doelgroep beter met social media en effectieve content bereikt. Daarnaast leer je ook hoe je je doelgroep met social media activeert, een community faciliteert, webcare kunt opzetten en de reputatie van je organisatie managet. Je brengt het resultaat van al je socialmedia-activiteiten naar een hoger niveau.

Iedereen die ervaring heeft met het zakelijk inzetten van social media en social media effectiever in wil zetten en zakelijk meer wil laten opleveren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

– Je leert welke socialmedia-platformen het beste passen bij je doelstellingen
– Je hebt kennis van de begrippen communitymanagement, contentmarketing, reputatiemanagement en webcare
– Je weet je (potentiële) klanten en doelgroepen met social media beter en effectiever te bereiken
– Je kunt de doelgroep via social media activeren met prikkelende content
– Je haalt meer rendement uit de socialmedia-kanalen die je organisatie nu inzet
– Je bent in staat een socialmediaplan te ontwikkelen en te implementeren
– Je bent in staat om social media zakelijk in te zetten voor je organisatie en aan te laten sluiten op organisatiedoelstellingen
– Je bent in staat om de socialmedia-activiteiten te monitoren, te evalueren en bij te sturen aan de hand van doelstellingen en KPI’s

-Zakelijk inzetten van social media
-Trends en ontwikkelingen in het social medialandschap
-De functie en rol van social media in organisaties en draagvlak ervoor creëren
-Het gedrag van jouw doelgroep op social media in kaart brengen
-Uw doelgroep meer activeren via social media
-Formuleren van doelstellingen en KPI’s voor social media
-Profileren van jouw organisatie en jezelf als professional via social media
-Social media-activiteiten monitoren, evalueren en bijsturen
-Webcare en community- en reputatiemanagement
-Contentcreatie en contentmarketing
-Ontwikkelen van een social mediaplan
-Praktijksituaties en -voorbeelden
-Persoonlijk actieplan

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Onder leiding van een deskundige trainer ga je op een interactieve manier aan de slag met de verschillende onderwerpen. Door aansprekende cases, opdrachten en oefeningen bouw je waardevolle inzichten en inspiratie op voor je eigen plan. Denk hierbij aan het in kaart brengen van je doelgroep en je specifieke socialmedia-doelstellingen. Ook leer je van andere organisaties.

In deze training gaan we ervan uit dat je je eigen laptop of tablet meeneemt voor een optimaal leerproces.

Ter afsluiting van de training stel je een persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Social Media Marketing

Deze cursus wordt beoordeeld met een 8.9

Prijs: €1.607,50

Gratis brochure aanvragen
Opleidingen worden aangeboden in samenwerking met Springest