Flexibele werktijden op het secretariaat?!

Dit vind je misschien ook leuk...

2 reacties

  1. Mary Ann schreef:

    Onder flexibel zijn vindt ik op de dagen dat je werkt, dus soms langer doorwerken,op een andere locatie invallen. Mits dit van te voren overlegd kan worden.
    Ik werk 32 uur en ben op de dinsdag vrij, dan plan ik prive zaken en ben dan niet altijd flexibel en wil dat ook niet 40 uur per week zijn..Toch is mijn ervaring dat vaak dezelfde mensen flexibel zijn.
    Vindt niet dat een bedrijf je alle dagen en 40 uur per week flexibel kan en mag inzetten

  2. Sylvia Coster schreef:

    Flexibel in de zin van meerdere soorten werkzaamheden aankunnen en doorlopen is in mijn ogen alleen maar goed, want het maakt mensen allround. Echter, het zijn vaak steeds dezelfde mensen die dit doen en als je dan zaken doorpakt wordt je dat weer niet door andere collega’s in dank afgenomen, want profileer je jezelf in hun ogen teveel.. Maar waarom leren ze dan zelf geen dingen bij?
    Buiten de box denken en veranderen is voor veel mensen eng of een bedreiging omdat ze zich moeten wagen aan iets dat ze (nog) niet kunnen. Maar het houdt je werk interessant, je leert nieuwe dingen èn als er nog te spreken is van baanzekerheid tegenwoordig dan zou dit zeker mee kunnen spelen.
    Voor je collega’s klaarstaan is ook niet iets vanzelfsprekend bij iedereen, daar kun je je neus ook lekker aan stoten als je dan eens om een wederdienst vraagt!

    Wat werktijden betreft ligt het lastiger. Persoonlijk ben ik van mening dat als het tijdig van tevoren wordt gevraagd (nee, niet aangekondigd!) zoiets moet kunnen. Als het maar niet meer regel dan uitzondering wordt.
    Echter, je bent niet voor niets ingehuurd voor bepaalde tijden en qua privéleven moet je ervan op aan kunnen dat je dan ook naar huis kunt en je op je privézaken kunt richten.
    En daar schort het nogal eens aan, dat er blijkbaar gedacht wordt dat medewerkers (vooral bij diegenen die geen kinderen hebben) toch nergens tijdig voor naar huis hoeven.
    Het zou ook niet zo mogen zijn dat omdat je manager nogal eens later op kantoor komt jij dus vlak voordat je denkt naar huis te kunnen gaan ineens nog een spoedklus in je maag gesplitst krijgt, waarbij niet gevraagd wordt of het kán, maar gezegd wordt dat dit nog moet.

    Probleem is echter ook dat als er collega’s om je heen zijn die alles maar aannemen en niet voor zichzelf opkomen, jij dan als kritische werknemer als een moeilijk of lastig persoon wordt gezien als je niet gedwee in alles meegaat.

    Er zijn gewoon grenzen en je privéleven en vrije tijd zijn een groot goed! Je leeft tenslotte toch niet om alleen te werken.

    Flexibiliteit moet vooral ook van 2 kanten komen en kan iet eenzijdig worden afgedwongen.
    Een beetje waardering of dankbaarheid tonen aan de medewerkers die je nogal eens tegemoet komen siert een manager. Daardoor hebben werknemers meer voor hun manager over dan wanneer het met de botte bijl gaat.
    En als diegene dan wat vragen, verlangen of aan de kaak stellen sta dan voor ideeën, suggesties en veranderingen open.

    Want uiteindelijk wil iedereen samen toch bereiken dat een bedrijf goed draait en de klant tevreden is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.